Ieteikumi skriešanas iesācējiem

Tātad beidzot jūs nolēmāt atgriezties pie sportiskajām aktivitēm pēc 5 gadu ilgas picas ēšanas visu dienu laiskojoties pie TV ekrāna? Un starp visiem sporta veidiem jūs esat izvēlējušies skriešanu, jo tas, šķiet, ir veselīgi un lēti praktizējami? Tad šeit ir daži padomi, kā izvairīties no miršanas pēc  15 metru skrējiena.

Sāciet lēnām un pakāpeniski (vismaz 30 minūtes / sesija)

Pirmajā reizē nav vērts mēģināt noskriet 10 km mazāk kā 50 minūšu laikā. Šādi jūs varat attapties guļot ceļa malā jau pēc trešā kilometra, it īpaši, ja jūs nekad neesat skrējis lielas distances. Labākais ir sākt ar vismaz 30 minūtēm skriešanu bez apstāšanās ar vieglu elpošanu, kas nozīmē, ka jūs spējat runāt skriešanas laikā. Iestatiet sev tādus mērķus kā, piemēram, skriešanas biežuma vai to ilguma palielināšana ar katru nākošo nedēļu.

Neviens uz jums neskatās

Mums var bieži šķist, ka, ja mēs skriesim pārāk lēni vai kļūsim pārāk slapji, tad cilvēki skatīsies uz mums un vērtēs. Patiesībā nevienam tas nerūp. Vai nu cilvēki ir greizsirdīgi, jo viņiem nav drosmes uzsākt skriešanu vai arī viņi jau ir daļa no skrējēju komandas, un tad tā ir 100% solidaritāte! Tātad, atbrīvojiet savu prātu un skrieniet tikai priekš savas labsajūtas, nedomājot par liekām lietām.

Skriešanas uzsākšanai nav vecuma ierobežojuma

Izņemot, ja esat 6 mēnešus vecs un jūsu galvenā aktivitāte aprobežojas ar velšanos. Attiecībā uz pārējo- jums var būt divdesmit vai piecdesmit gadi, tas nav svarīgi. Patiesībā liela daļa skrējēju sāk šo aktivitāti diezgan vēlā dzīves stadijā, tāpēc viss ir uzskatāms par normu.

Vispirms iegūstiet vienkāršu aprīkojumu

Nav nepieciešams jau sākumā iegādāties pro-aparatūru, piemēram, GPS vai hidratācijas maisiņu. Vislabāk ir sākt ar tādiem pirkumiem kā īsas bikses, t-krekls, pulkstenis, kas ļauj pārbaudīt savu laiku un sporta kurpes, kuras jums individuāli ir ieteicis speciālists.

Skrieniet ar citiem cilvēkiem

Skriešana grupās ir motivējoša. Vai tie būtu cilvēki ar labāku līmenis nekā jums, vai arī jaunienācēji šajā disciplīnā, viņi liks jums progresēt vairāk nekā to pats ievērosiet. Nenāk par ļaunu trenēties kopā ar kādu, kurš ir pieredzējušāks par jums, lai mazinātu atšķirību.

Turpiniet klausīties savā ķermenī

Pat, ja jums ir progresīvi mērķi, jūsu ķermenis var būt vairāk noguris no vienas nedēļas uz otru (ārējo apstākļu dēļ). Nevilcinieties atvilkt elpu un pārtraukt sesiju, ja nepieciešams. Labāk samazināt sesijas intensitāti nekā to saglabāt un riskēt gūt traumu.

Nevilcinieties modificēt sesiju, lai tā nekļūtu pārāk garlaicīga

Rutīna ir garlaicīga, tā var radīt jums iespaidu, ka jūs neprogresējat. Tātad šeit ir padoms, lai dažreiz mainītu savu treniņu- vienu reizi veiciet parasto klasisko sesiju ar savu regulāro ātrumu un ilgumu, un citu reizi nedēļā veiciet to, ko sauc par ”30/30”, kas ir 30 sekundes sprints un 30 sekundes atpūta. Jūsu sirds par to būs pateicīga!

Turpiniet!

Sākot skriet visgrūtākais ir nevis uzsākt, bet gan turpināt. Pat, ja jūsu progresēšana ir lēna, tā tur ir, un jūsu ķermenis tomēr strādā. Tas ir iemesls, kāpēc grupu nodarbības darbojas pozitīvi. Uzsāktā mērķa turpināšana noteikti ir labākā uzvara.

Reģistrējieties sacensībām

Neuztraucieties, runa nav par piedalīšanos sacensībās jau sākot otro skriešanas nedēļu. Sagatavojieties vairākas nedēļas vai pat mēnešus pirms reģistrēšanās 5 vai 10 km maratoniem. Mērķis šeit ir atzīmēt savu piederību skriešanas pasaulei. Turklāt reālās sacensībās cilvēki neapzinoties skrien efektīvāk.