Visbiežāk sastopamās traumas, kuras varat iegūt sporta zālē un kā tās novērst?

Došanās uz sporta zāli un pievēršanās kultūrismam- tas galvenokārt asociējas ar ķermeņa formas uzlabošanu, padarot to muskuļaināku un estētiskāku. Bet tas viss ir pilnīgi bezjēdzīgi, ja drīz pēc zāles apmeklējuma nākas pusgadu sēdēt mājās, sūdzoties par traumu. Šis ir diezgan iespējams scenārijs, jo cilvēki, kas dodas uz sporta zāli, saskaras ar daudz lielāku ievainojumu risku nekā tie, kas pavada savas dienas tikai mājās. Bet ievainojumu gūšana nav pazīme, kas būtu piemērojama, lai cilvēku varētu saukt par sportisku personu, tāpēc, tā vietā, lai izskatītos muļķīgi, ka viena mēneša laikā piekto reizi esiet izmežģījis potīti, apskatiet visbiežāk sastopamos ievainojumus, kurus cilvēki gūst apmeklējot trenažieru zāles, un mūsu padomus par to kā no tiem izvairīties!

Locītavu sāpes

Tas bieži vien ir saistīts ar pārāk smagu svaru izmantošanu vai pārtrenēšanos. Tas nozīmē, ka ir bezjēdzīgi palielināt ceļamos svarus, ja jūs nevarat tos pacelt pietiekami bieži, kā arī ir nav labi doties uz sporta zāli katru dienu, patiesībā ir pat otrādāk. Tas viss pārāk daudz noslogo jūsu locītavas, un tiklīdz parādās sāpes, ir grūti tikt no tām vaļā.

Tendinīts

Pastāv divas dažādas aktivitātes, kas provocē tendinītu. Pirmkārt, ja pārāk daudzas reizes tiek atkārtotas vienas un tās pašas kustības, tas rada cīpslu iekaisumu. Kā arī, un ir svarīgi to zināt, kad sākat apmeklēt trenažieru zāli, muskuļi aug ātrāk nekā cīpslas. Jūs sāksiet cilāt arvien smagākus un smagākus svarus, bet jūsu cīpslām būs grūti sekot ritmam. Nav nekāds noslēpums, kā izvairīties no tendinīta. Pirms sarežģīta vingojuma uzsākšanas vienmēr nepieciešams iesildīties un izstaipīties.

Muskuļu plīsums

Šajā gadījumā notiek tas, ka pārplīst pārāk liels muskuļu šķiedru skaits. Muskuļu pārrāvums rodas, kad jūs pacelat pārāk lielu svaru, jo muskuļi nevar atbalstīt visu sasprindzinājumu, kas tiem tiek uzlikts. Jūs sākat saprast ideju, ka pārāk smags svars nekad nenāk par labu ķermenim. Tas nenozīmē, ka jums vajadzētu celt spalvas, bet tas nozīmē, ka jums nevajadzētu izlaist pakāpeniskumu!

Krampji

Grandrīz vai ikviens jau ir saskāries ar kādu no šiem. Krampji rodas tad, kad muskuļi saraujas neatkarīgi no jūsu gribas dažu sekunžu laikā. Un lielākoties tas ir diezgan sāpīgi. Tas galvenokārt ir saistīts ar uzturu- krampji, kuri var piemeklēt jebkurā brīdī, ir saistīti ar minerālvielu un vitamīnu trūkumu, savukārt tie, kas parādās sportisko aktivitāšu laikā ir saistīti ar ogļhidrātu trūkumu. Tādēļ šeit noder vecais labais ieteikums, kas piemērojams pie veselīga dzīvesveida pamatiem- labāk ēst mazliet no visa jeb sabalansēti un saglabāt pietiekamu uzņemtā šķidruma daudzuma līmeni.

Kontrakcijas

Mazliet kā krampji, kontrakcijas ir muskuļu piespiedu saraušanās. Izņemot, ka šajā gadījumā tas notiek daudz ilgāk (bet tās arī biežāk ir mazāk sāpīgas nekā krampji). Jūs varat sajust kontrakciju klātbūtni- tā ir tāda sajūta, ka muskulī parādas bumba. Problēma ir tāda, ka tas var novest pie tendinīta, ja muskulis stiepjas uz cīpslu pārāk ilgi. Tāpēc atkal, lai izvairītos no tā, jums vajadzētu nopietni iesildīties un katru reizi izvairīties no bieži atkārtotām kustībām vienā un tajā pašā muskulī.

Labāk piedzīvot ego traumu, kad redzat kādu spēcīgāku par jums

Tas ir grūti, bet pacietība ar laiku atmaksāsies! Protams, panākumi nāks tikai tad, ja jūs katru dienu negūsiet traumas, tādēļ atliek doties uz priekšu ar maziem, bet drošiem soļiem.